متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

  • ۰
  • ۰

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

افرادی که دارای بینی نوک پهن هستند حدود یک هفته قبل از جراحی بینی از مصرف نمک خودداری نمایند زیرا نمک باعث تورم بدن می شود و می تواند روی بینی تاثیر بگذارد .
قبل از هر گونه اقدامی برای عمل زیبایی بینی با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید تا تصویر ذهنی درستی از بینی شما در آینده برایتان  ایجاد کند .

به یاد داشته باشید که امکان عمل زیبایی بینی از روی عکس هنرپیشه ها و افراد معروف وجود ندارد و شما باید ساختاری مشابه با بینی مدلی که انتظار دارید داشته باشید در غیر این صورت امکان عمل زیبایی بینی گوشتی مانند یک بینی استخوانی نخواهد بود .

در صورتی که بیماری خاصی دارید آنرا درمان کنید و به متخصص گوش و حلق و بینی نیز اطلاع دهید .

سعی کنید تا دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی سیگار و قلیان مصرف نکنید .

مصرف سیگار باعث میشود که فرد دچار مشکلات انعقادی در حین عمل بینی شود .

به یاد داشته باشید که از مصرف آسپرین و قرصهای مسکن مانند: ناپروکسن و بروفن نیز به مدت 2 هفته قبل از عمل زیبایی بینی پرهیز نمایید.

آزمایشات لازم را انجام دهید و در افراد بالای 40 سال حتما آزمایش غلظت خون و آزمایشات انعقادی انجام شود تا دچار عوارض احتمالی حین و بعد از عمل زیبایی بینی نشوید .

اقدامات بعد از جراحی زیبایی بینی

بعد از جراحی زیبایی بینی از تکان دادن بیش از اندازه سر و یا خم کردن آن بپرهیزید.
به هنگام خواب از دو بالشت در زیر سر استفاده کنید.
تا سه هفته بعد از جراحی زیبایی بینی از فین کردن بپرهیزید.
بعد از دو الی سه هفته بعداز عمل بینی از پایین گرفتن بیش از حد سر اجتناب کنید.
از خورن غذاهای جویدنی و سفت  بپرهیزید ، و ترجیحا غذاهای سوپی و ابکی مصرف کنید .
داروهای تجویز شده را سر ساعت مصرف کنید
نگران تورم در روزهای اول عمل بینی نباشید و تصور نکنید که بینی شما بزرگ شده است .
از آب کرفس و آب آناناس جهت کاهش تورم استفاده نمایید.
به مدت یک ماه از ورزش و فعالیت های سنگین بپرهیزید.
در هنگام مسواک زدن از مسواک نرم استفاده کنید.
از قرار گرفتن مستقیم در نور آفتاب دوری کنید زیرا باعث تورم بینی شما خواهد شد.
به مدت یک ماه شنا نکنید.
در سه هفته اول از عینک آفتابی استفاده ننمایید.
از خوردن مایعات با نی بپرهیزید، بهتر است که جهت خوردن مایعات از لیوان استفاده نمایید.
از خوردن غذاهای داغ به مدت یک هفته بپرهیزید.

عمل ترمیمی بینی

ممکن است جراحی زیبایی بینی به دلایل مختلفی با سلیقه بیمار هماهنگی نداشته باشد.این امر می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.زیرا در برخی از بیماران جراح بینی نمی تواند بیش از اندازه بینی بیمار را تغییر دهد زیرا باعث بروز مشکلات تنفسی خواهد شد .در برخی موارد هم بیمارن بعد از جراحی زیبایی بینی حساسیت بالایی دارند و ایراداتی از بین یخود می گیرند که به هیچ عنوان منطقی نخواهد بود .در صورتی که بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی نقصی را در بینی خود مشاهده می کننئ بهتر است به جراح بینی خود مراجعه کرد و مشکل خود را مظرح کنند در صورتی که از لحاظ پزشکی این مشکل تایید شود متخصص گوش و حلق و بینی می تواند برای وی درمان هایی مانند عمل ترمیمی بینی را د ر نظر بگیرد.درر مطلب زیر با جراحی بینی و هدف عمل ترمیمی بینی آشنا می شویم .

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی جهت برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی انجام می گیرد .در ابتدا جراح بینی بیمار را معاینه کرده واز بیمار سوالاتی درباره هدف جراحی و همچنین سلیقه بیمار خواهد پرسید.در صورتی که ویژگی ها و نوع بینی فرد طوری باشد که از نظر جراح بتوان با سلیقه بیمار تطابق داشته باشد بیمار و جراح می توانند اقدامات بعدی جراحی زیبایی بینی را انجام دهند.اما در صورتی که بیمار انتظارات غیرمعقولانه ای از نتیجه جراحی زیبایی بینی خود داشته باشد معمولا جراحان بینی این مسئولیت را نمی پذیرند.تمامی نواقص بینی در جراحی رینوپلاستی از بین خواهد رفت به طوری که بیمار بعد از جراحی بینی تغییرات لازم در زیبایی صورت را می تواند مشاهده کند.

جراحی بینی استخوانی و گوشتی

در جراحی بینی استخوانی که پوست بینی نازک می باشد جراح بینی برای شکل دادن به بینی محدودیت کمتری دارد زیرا تیغه بینی از استحکام کافی برخوردار است.همچنین در جراحی بینی نوک پهن بینی دارای پوستی با ضخامت بالا است و متخصص عمل زیبایی بینی پس از اینکه تیغه بینی را تقویت می کند اقداماتی را جهت زیبایی بینی انجام می دهد.

عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی که نام لاتین آن Revision Rhinoplasty می باشد برای اصلاح و از بین بردن ایرادهای که در جراحی بینی ابتدایی به وجود آمده انجام می گیرد.در عمل زیبایی بینی ممکن است جراح بینی به قسمت های خاصی توجه لازم را نکرده باشد و از برخی موارد در جهت زیبای چشم پوشی کرده باشد به طوری که بعد از عمل زیبایی بینی و بعد از برطرف شدن ورم های بینی نقص های بینی نمایان شده اند.برای مثال می توان گفت در صورتی که در عمل زیبایی بینی اولیه به توربینیت های بینی و بزرگی آنها دقت لازم نشود جراحی بینی ترمیمی مسلما لازم خواهد بود.همچنین افرادی هستند که بعد از جراحی دچار مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی می شوند که به این جراحی نیاز خواهند داشت.تکنیک های استفاده شده در عمل زیبایی بینی می تواند متفاوت باشد . در برخی از بیماران جراح بینی برای برطرف کردن نقایص استخوان و غضروف نیاز باشد عمل پیوند انجام دهد و از دیگر اجزای بدن این پیوند را انجام دهد.

هدف از عمل ترمیمی بینی

برای اقدام کردن به عمل ترمیمی بینی می توان دلایل و علت های گوناگونی وجود داشته باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی با مشکلات تنفسی و یا معضلاتی مانند آلرژی و یا سرگیجه رو به رو شوید و برای برطرف کردن آنها فعالیت ها و درمان های لاز م را انجام دادید و یا اینکه در اثر اتفاق بینی شما بر اثر ضربه آسیب شدیدی پیدا کرد.تمامی این مسائل را باید با متخصص گوش و حلق و بینی و یا جراح خود در میان بگذارید زیرا این مشکلات در اثر ساختار غیرمناسبب بینی به وجود آمده است و یا اینکه مشکلات تشدید پیدا کرده است .معضلاتی مانند استخوان های ضعیف ،سوراخ بینی خیلی کوچک انحراف تیغه بینی می تواند در انجام فعالیت های روزانهه  تاثیر گذار باشد و باعث ناراحتی شما شود .در صورت تشخیص پزشک شما می توانید با انجام عمل ترمیمی بینی این مشکلات را برطرف کنید.

بهتر شدن ظاهر بینی

در عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی تغییراتی در حد میکرومیلیمتری انجام می گیرد اما همین تغییرات ریز می تواند تاثیرات فراوانی را بر ظاهر شخص بگذارد.افراد ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی از کوچکی و یا بزرگی زیاد بینی و به طور کلی شکل نامناسب بینی رضایت کافی نداشته باشند جراحی ترمیمی به این افراد کمک خواهد کرد که در نهایت به نتیجه دلخواهه برسند.
دقت داشته باشید در هر دو حالت نظر جراح بینی بسیار اهمیت دارد شاید بینی شما نیاز به عمل ترمیمی بینی نداشته باشد و شما تنها حساسیت زیادی را به خرج می دهید.حتما برای عمل ترمیمی بینی عاقلانه برخورد کنید و به نظر متخصص عمل زیبایی خود فکرکنید.

نکاتی که باید درباره عمل ترمیمی بینی بدانیم
ملاحظات خاص عمل ترمیمی بینی
• بعد از عمل ترمیمی بینی نیز باید استراحت کافی انجام بگیرد.این عمل بینی شاید با درد و حالت تهوع همراه باشد و معمولا به یک دوره نقاهت دو هفته ایی برای بهبود نیازداشته باشد.درر این دوره بینی ورم و کبودی دارد که بعد از گذشت هفت روز تورم و التهاب کاهش چشم گیری دارد.
• عمل ترمیمی بینی تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام میگرد و ممکن است بین یک تا سه ساعت زمان ببرد که البته این زمان با توجه به اقدامات انجام شده برروی بینی ممکن است متغیر باشد.
• بیمار در حین عمل زیبایی بینی دردی را احساس نخواهد کرد.
• این جراحی از حساسیت بالایی برخوردار است و باید زیر نظر یک جراح بینی خوب انجام بگیرد زیرا نوک بینی ،پره های بینی و ساختمان بینی باید اصلاح شود و چون عمل زیبایی بینی انجام گرفته است جراح بینی محدودیت کمتری دارد و باید با تجربه باشد.پس بهتر است از همان ابتدا برای انتخاب متخصص عمل زیبایی بینی تحقیقات کافی را انجام دهید .

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی