متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

  • ۰
  • ۰

چرا عمل ثانویه بینی یک جراحی دشوار است؟

انجام عمل جراحی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی به‌طور بالقوه برای جراح دشوار است، زیرا بافت اولیه بینی قبلاً تغییر کرده و نیازمند تجدید ساختار یا اصلاح مجدد ساختار بینی برای دستیابی به نتایج مورد نظر می‌باشد. علاوه بر این، عمل زیبایی بینی می‌تواند باعث ایجاد بافت زخم در محل جراحی شود. به این ترتیب ایجاد این بافت‌ها باعث می‌شود جداسازی و تغییر موقعیتت غضروف و استخوان‌های باقیمانده در ناحیه بینی از نظر تکنیکی دشوارتر از قبل شود. به همین خاطر لازم است عمل جراحی  بینی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی توسط یک جراح بینی باتجربه و با استفاده از تکنیک‌های عمل زیبایی بینی دقیق و خاص انجام شود تا به این ترتیب بتوان تغییرات مورد نظر را در ظاهر و عملکرد بینی بیمار ایجاد کرد.

ظاهر طبیعی یک بینی چگونه باید باشد؟

از نقطه نظر عمل زیبایی بینی، ظاهر طبیعی و مناسب بینی با ایجاد تناسب دقیق بین بخش‌های مختلف بینی شامل پل بینی، سر بینی، پره‌ها و ستون بینی ارتباط دارد. تناسب ایجاد شده بین این اجزا می‌بایست ظریف بوده و از ایجاد زاویه‌های شدید یا خطوط تیز در بین این بخش‌ها در نتیجه عمل زیبایی بینی خودداری شود. در حقیقت در برخی از انواع عمل زیبایی بینی، تغییرات ایجاد شده در بخش‌های مختلف بینی باعث می‌شود بینی فرد ظاهر غیرعادی پیدا کند. بنابراین، هدف اصلی عمل زیبایی بینی می‌تواند ایجاد هماهنگی مناسب بین اجزای بینی با توجه به اهداف مورد نظر بیمار، ویژگی‌های صورت، و اجزای خاص بینی وی باشد.

نگرانی‌های متداول در ارتباط با بیمارانی که از عمل ترمیمی بینی استفاده می‌کنند

تشویش. جنبه‌های مختلف عمل ترمیمی جراحی بینی می‌تواند به صورت قابل درک باعث ایجاد مقداری احساس تشویش و نگرانی برای فرد بیمار شود. به هر حال این احساسات می‌تواند به فرد برای توجه کافی به منظور پیدا کردن یک متخصص گوش و حلق و بینی و ترمیمی که بیمار بتواند احساس مناسب با وی داشته باشد، کمک کند.

گیجی و سردرگمی. عدم اطلاع دقیق از موارد بهبود مورد نیاز برای بینی می‌تواند برای بیمار گیجی و سردرگمی به همراه داشته باشد. علاوه بر این گاهی اوقات ممکن است بیمار بداند به چه تغییراتی در بینی خود نیاز دارد، اما نمی‌تواند جراح مناسب را به این منظور پیدا کند. مشخص است این شرایط نیز می‌تواند باعث سردرگمی بیمار شود. به هر حال دکتر می‌تواند با بررسی  واقع‌بینانه و صادقانه بینی، روش‌های عمل زیبایی بینی مناسب برای رفع مشکل را بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز به شما پیشنهاد نماید. به همین خاطر بیماران می‌توانند برای مشاوره و کسب اطلاعات لازم به مطب ایشان مراجعه نمایند. متخصص عمل زیبایی بینی از نرم‌افزارهای پیشرفته تصویربرداری کامپیوتری برای تعیین اهداف دقیق و واقع‌بینانه و توضیح روشش درمان برای بیمار استفاده می‌کند. به این ترتیب متخصص عمل زیبایی بینی اظهارنظر صادقانه و حرفه‌ای خود را در ارتباط با شرایط ایجاد شده در صورت عدم اطمینان بیمار به وی ارائه کرده و ممکن است به بیمار پیشنهاد کند از نظر سایر متخصصان برای بررسی مناسب بودن استفاده از عمل ترمیمی بینی یا ثانویه بینی برای خود استفاده نماید.

مشکلات تنفسی. متخصص عمل زیبایی بینی با روش‌های مختلف ساختار بینی بیمار را بررسی کرده و بر اساس بررسی‌های خود ماهیت و شدت مشکلات ایجاد شده را مشخص می‌نماید. علاوه بر این، برای رفع مشکل بیمار در این حوزه ممکن است از خدمات متخصصین گوش و حلق و بینی و جراحان متخصص در ارتباط با ناحیه گردن استفاده شود. به این ترتیب می‌توان گفت محدودیت‌های ایجاد شده برای بیمار به شرایط خاص مشکل وی بستگی خواهد داشت.

اهداف عمل جراحی بینی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی

هدف از انجام عمل جراحی بینی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی توسط دکتر ایجاد ساختار مناسب برای بینی، ظاهر طبیعی، و  هماهنگی در بین سایر اجزای صورت می‌باشد. با توجه به اینکه بیماران استفاده کننده از عمل ترمیمی بینی دارای مشکلات خاص در ارتباط با ظاهر و عملکرد بینی در نتیجه عمل جراحی بینی اولیه هستند، تجدید ساختار و تغییر شکل ساختار استخوان وو غضروف بینی و تغییر شکل پوست می‌تواند نقش موثر در ارتباط با بهبود شرایط بیمار داشته باشد. به هر حال عمل ترمیمی بینی یا ثانویه بینی می‌تواند از برخی فاکتورهای محدود کننده برخوردار باشد. در واقع ساختار و ضخامت پوست، تناسب اجزای صورت و ویژگی‌های ظاهری آن، و مقدار بافت زخم ایجاد شده در نتیجه عمل زیبایی بینی دارای تاثیر بااهمیت در دستیابی به نتایج مورد انتظار می‌باشد.

عمل ترمیمی بینی و تجدید ساختار بینی

تجدید ساختار بافت زیر بینی می‌تواند در برخی موارد برای اصلاح مشکلات ناشی از عمل زیبایی بینی لازم و ضروری باشد. انجام این کار گاهی اوقات با پیوند غضروف از ناحیه بینی، گوش، و دنده امکان‌پذیر می‌باشد. علاوه بر این در شرایط خاص، ممکن است جراح از بافت ناحیه سر برای اصلاح مشکلات ایجاد شده در ناحیه سر بینی یا پل آن استفاده کند. برای انجام این پیوند دکتر سماواتی فرد ترجیح می‌دهد از بافت طبیعی بدن خود بیمار استفاده کند، اما در برخی موارد عمل زیبایی بینی حجیم کردن بینی، لازم است از مواد پروتز قابل‌اتکا مثل گورتکس (Gore-Tex) یا مدپور (Medpore) استفاده شود. به این ترتیب برخی بیماران ممکن است ترجیح دهند از پروتز به این دلیل استفاده کنند که در ارتباط با بافت طبیعی بدن محدودیت داشته یا تمایل به گرفتن غضروف از ناحیه گوش یا دنده خود نداشته باشند. به هر حال، احتمال رد کردن پیوند یا ایجاد عفونت یکی از مشکلات احتمالی استفاده از این پروتزها است. به این ترتیب جراح درباره خطرات و شرایط احتمالی مربوط به استفاده از پروتز، با بیمار صحبت خواهد کرد.

غضروف گرفته شده از ناحیه گوش برای اصلاح مشکلات سر بینی مناسب است، اما این غضروف معمولاً قدرت کم و محدود داشته و نمی‌تواند برای عمل ترمیمی بینی که به منظور تجدید ساختار بینی انجام می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر غضروف گرفته شده از دنده‌ها یک منبع ایده‌آل برای پیوند غضروف در ناحیه بینی در شرایطی است که نیاز به پیوندهای متعدد، محکم یا بزرگ در ناحیه بینی وجود داشته باشد. به هر حال پیوند غضروف دارای معایب خاص خود است. در حقیقت گرفتن غضروف از ناحیه دنده‌ها می‌تواند برای بیمار ناراحت کننده باشد، بیمار ممکن است تمایلی برای ایجاد شکاف در ناحیه سینه نداشته باشد، و پیوند انجام شده در این حالت ممکن است با گذشت زمان تحلیل رفته یا حالت خود را از دست بدهد.

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی