متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

  • ۰
  • ۰

جراحی زیبایی بینی استخوانی

تصور اغلب مردم بر این است که اگر یک بینی استخوانی باشد، هیچ مشکلی در نتیجه ی جراحی بینی وجود ندارد و نتیجه عمل خوب  است. جراحی بینی استخوانی را در ذیل توضیح  خواهیم داد.

آیا عوامل دیگری بر روی نتیجه عمل زیبایی بینی در این‌گونه بینی ها وجود ندارد؟

آیا بینی استخوانی همیشه نتیجه ی خوب و عالی دارند؟

بینی استخوانی چه نوع بینی است؟

قبل از پاسخ گویی به این سؤال کمی درباره ساختار بینی صحبت کنم. ساختار بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است. در صورتیکه بینی دارای قوز استخوانی و نیز غضروف محکمی داشته باشد، بینی استخوانی یا غضروفی نامیده می‌شود

علت ایجاد قوز بینی، عموماً خصیصه‌ی خانوادگی است اما آسیب دیدن بینی مانند شکستگی بینی در به وجود آمدن آن نیز مؤثر است.

بعضی موارد آسیب در دوران کودکی است که حتی ممکن است فرد از آن اطلاع نداشته باشد به دنبال آسیب، رشد بیش از حد غضروف و استخوان بینی باعث برآمدگی یا قوز بر روی پشت بینی می‌شود.

این نوع بینی ها با برداشتن قوز بینی تغییرات زیادی خواهند داشت که باید توجه کرد که فقط برداشتن قسمت اضافه غضروف و استخوان باعث زیبایی بینی نمی‌شود و پس از آن باید ترمیم بینی و تقویت بافت های باقی مانده نیز انجام داد تا ضمن پیشگیری از عوارض بعدی بینی از استحکام کافی برخوردار باشد.

یکی از مؤثرترین عوامل بر روی نتیجه ی عمل زیبایی بینی، پوست می باشد.

اگر پوست ضخیم باشد ظرافت ای انجام شده حین  عمل زیبایی بینی بر روی نوک بینی قابل مشاهده نیست و نوک بینی مختصری گرد می شود. از طرف دیگر پوست بینی نازک باشد نامنظمی‌های زیرپوست ممکن است قابل لمس و حتی قابل مشاهده باشد. پوست ایده آل، ضخامتی بینابین دارد و نتیجه  عمل زیبایی بینی عالی خواهد بود.

علاوه بر ضخامت پوست، انعطاف پذیری پوست نیز در نتیجه ی عمل زیبایی بینی موثر است، به نحوی که پوستی که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد به بافت زیرین خود به طور کامل می چسبد و شکل بینی را که جراح زیبایی بینی برای وی درست کرده است را  بهتر نشان می دهد. در صورتیکه پوست بینی شل و ضعیف باشد، نوک بینی گرد تر همراه با تورم طولانی تری خواهند شد.

به عبارت دیگر بینی میتواند دارای قوز استخوانی و غضروفی باشد ولیکن اگر پوست ضخیمی را داشته باشد نتیجه عمل به خصوص در قسمت نوک بینی خیلی عالی نخواهد شد و صرف داشتن بینی استخوانی تضمینی برای یک عمل زیبایی بینی عالی نیست.

عمل زیبایی بینی دیگری که در ایجاد نتیجه جراحی بینی استخوانی موثر است تناسب بینی با سایر اجزای صورت می باشد که باید توسط جراح زیبایی بینی رعایت شود.

جراحی بینی استخوانی

کسانی که دارای بینی استخوانی هستند دقیقا مانند افرادی که از ظاهر بینی نوک پهن خود احساس  نارضایتی دارند به جراح بینی مراجعه می کنند.از دلایل این نارضایتی نامتناسب بودن بینی با اعضای صورت است .مشخصات  بینی استخوانی قوز و برآمدگی های موجود که به دلالیل مختلف ژنتیکی و ارثی ایجاد شده ،است .رشد بیش از اندازه ی غضروف ها در بینی قوز برر روی پل بینی را به وجود آورده است.گاهی اوقات برآمدگی ها و کجی ها به دلیل آسیب های وارد شده در حوادث ناگوار به وجود آمده است.قوز و برآمدگی در زاویه ی نیم رخ فرد به وضوح دیده می شود.

اقدامات پس از جراحی بینی استخوانی

استفاده از کمپرس یخ :این کمپرس را هر یک ربع ساعت گذاشته و سپس برداشته شود .حداکثر مدت استفاده از کمپرس سرد 2 تا 3 روز بعد از عمل زیبایی بینی میباشد
مصرف آنتی بیوتیک :کپسول آنتی بیوتیک را (هر 8 ساعت یک عدد) تا یک هفته مصرف نمایید و قرص سرماخوردگی ( هر 66 ساعت یک عدد ) را جهت کاهش عطسه و آب ریزش از بینی تا 5 روز بعد از درآوردن پانسمان داخل بینی ادامه دهید.
استحمام بعد از جراحی بینی استخوانی  : بعد از عمل جراحی بینی استخوانی , بر روی بینی اسپیلنت یا به اصطلاح گچ بینی به همراه چسب زده می شود.این پانسمان می بایست یک هفته بر روی بینی باشد.در صورتیکه این پانسمان خیس شود,احتمال بلند شدن و افتادن آن وجود دارد که این مسئله باعث می شود که روی نتیجه ی عمل زیبایی بینی اثر بگذارد.
داروهای تجویز شده بعد از عمل زیبایی بینی :داروهای تجویز شده بعد از جراحی بینی استخوانی را باید بعد از شروع رژیم غذایی حدود 6 ساعت بعد از عمل جراحی زیبایی شروع کرد.این داروها شامل کپسول های آنتی بیوتیک و قرص های مسکن و قرص های سرماخوردگی و قطره بینی و نیز آمپول های دگزامتازون جهت کاهش تورم صورت میباشد.
ماساژ بینی بعد از جراحی بینی استخوانی  : با استفاده از شست 2 دست از بالا به پایین بینی ، کنار هاى بینى را ماساژ  دهید. انگشت شست خود را به آرامی در طرفین بینی قرار دهید و به سمت گونه ها ماساژ دهید سعی کنید بیشتر نواحی استخوانی را تحت فشار قرار دهید . ماساژ بینی باید طوری باشد که بینی شما به کمک انگشتتان به سمت گونه ها کشیده شود.

انتخاب متخصص عمل زیبایی بینی برای بینی استخوانی

انتخاب جراح بینی بسیار مهم است تعدادی از افرادی که به مطب مراجعه می کنند به راحتی و سادگی تصمیم به عمل زیبایی بینی می گیرند . علت آن است که یکی از بستگان یا دوستان آنها توسط جراح زیبایی بینی عمل شده و از نتیجه عمل راضی هستنند به این خاطر به نتیجه عمل بینی اطمینان خاطر دارند و جراح بینی خود را انتخاب می کنند. به این خاطر معرفی دوستان یا بستگان یکی از راه های مهم شناخت جراح بینى  است.
راه شناخت دیگر مراجعه به مطب پزشک وآشنا شدن و گفتگو با بیماران عمل شده قبلی توسط جراح زیبایی بینی است.  در مطب با بیماران قدیمی تر نیز آشنا می شوید و نمونه کارهای افرادی که دارای بینی استخوانی بوده اند را قبل و بعد از عمل زیبایی بینی  با دقت برسی کنید. در این گونه موارد با طرح کلی جراح بینی آشنا شده و می توانید سوالاتی را در مورد مسائل بعد از عمل زیبایی بینی مانند درد بینی و یا  مسائل دیگر بپرسید. نکته ای که در این موارد مهم است آن است که باید عکس قبل از عمل زیبایی بینی بیمار را از وی بخواهید تا بهتر بتوانید نتیجه عمل بینی را مشخص کنید. چرا که تمامی بینی ها نتایج یکسان ندارد و بینی های گوشتی با پوست ضخیم با زیبایی بینی های استخوانی متفاوت است.

روش جراحی بینی استخوانی

برای از بین بردن اشکلات بینی های استخوانی جراح بینی در اکثر اوقات از غضروف و و استخوان بینی کاسته می شود.در بینی های استخوانی ابتدا شکاف هایی برای دست پیدا کردن به استخوان و غضروف ایجاد می شود.برخی از جراحان بینی قوز های را برش داده و یا برای ظرافت کار بیشتر آن را سمباده می زنند.اگر جراحی بینی استخوانی توسط جراح متبحر صورت گیرد نتیجه ی جراحی قابل قبول خواهد بود . هزینه جراحی بینی استخوانی با توجه به اقدامات یکه جراح روی بینی انجام می دهد متفاوت است.

آیا بینی استخوانی پس از جراحی بینی باز می گردد؟

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی به شدت در نتیجه جراح یستگی دارد و اگر بعد از جراحی درمان مناسب انجام شود این اتفاق نادر به هیچ عنوان در افراد صورت نمی گیرد. تمامی علائم جراحی بینی استخوانی مانند کبودی و ورم با مراقبت ویژه جایی برای نگرانی ندارد. 

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی