متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

متخصص گوش و حلق و بینی

عمل بینی استخوانی

  • ۰
  • ۰

تکنیک‌های جراحی زیبایی بینی

  • خصوصیات چهره و بینی هر یک از افراد کاملا به یکدیگر متفاوت است. از طرف دیگر، یکی از مهمترین موارد در هنگام ارزیابی بیمار، در نظر گرفتن این موضوع است که چه چیز‌هایی مورد پسند بیمار هستند یا نیستند. یک پزشک ماهر یک عمل زیبایی بینی مشابه را روی همه‌ی بیماران خود انجام نمی‌دهد. برای آن که بینی فرد فرم زیبای پیدا کند و با سایر اجرایی صورت او هماهنگی داشته باشد، لازم است هر بار، تغییرات مختلفی در تکنیک عمل زیبایی بینی اعمال شود. طی جلسه‌ی مشاوره‌ای که شما با پزشک خود دارید، پس از بررسی چهره و بینی شما و همچنین گوش دادن به صحبت‌های شما، او تعیین می‌کند که جراحی زیبایی بینی با توجه به خواسته‌ها و انتظارات شما، برایتان مناسب است یا خیر.
  • تکنیک جراحی بسته: در ۸۰ درصد مواقع از این تکنیک برای جراحی زیبایی بینی استفاده می‌شود. این تکنیک زمانی به کار می‌رود که تغییرات جزئی باید در بینی ایجاد شود. در این حالت تمامی‌ برش‌های ایجاد شده در داخل بینی هستند.
  • تکنیک جراحی زیبایی بینی باز: در ۲۰ درصد مواقع از این تکنیک برای جراحی استفاده می‌شود. این تکنیک خصوصا در مواردی که لازم است قسمت نوک بینی اصلاح شود و همچنن درمواردی که عمل ترمیمی بینی (جراحی بینی برای بار دوم) انجام می‌شود، به کار می‌رود. در این تکنیک تمامی ‌برش‌ها به جز یکی که در زیر بینی قرار دارد، در داخل بینی هستند.
  • برای انجام عمل زیبایی بینی هم می‌توان از بیهوشی عمومی ‌و هم از بیهوشی موضعی استفاده کرد.
  • برای انجام عمل زیبایی بینی نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست، اما با این وجود تمامی ‌هماهنگی‌های لازم برای یک شب ماندن در بیمارستان انجام می‌شود.
  • ممکن است عمل زیبایی بینی، به طور همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی مانند جراحی چانه، لیفت ابرو، لیفت صورت، جراحی پلک، تزریق ژل یا تزریق بوتاکس انجام شود تا بتوان نتایج نهایی عمل زیبایی بینی را بهبود بخشید.

هزینه‌ی عمل زیبایی بینی 

عموما انجام عمل زیبایی بینی دارای سه هزینه کلی است:

  • هزینه‌ی بیهوشی
  • هزینه‌ی جراح
  • هزینه‌های مربوط به بیمارستان

با توجه به موارد گفته شده، عوامل مختلفی هستند که بر میزان این هزینه‌ها تاثیرگذار هستند، از جمله میزان پیچیدگی عمل زیبایی بینی جراحی نیاز دارد و در نتیجه هزینه‌ی این جراحی نیز کمتر است. به طور کلی، هر چه قدر عمل زیبایی بینی پیچیده‌تر باشد و زمان بیشتری نیاز داشته باد، هزینه‌ی انجام آن نیز بیشتر است. این موضوع خصوصا در مواردی که پس از عمل زیبایی بینی نیاز به ماندن و بستری شدن در بیمارستان باشد، صدق می‌کند. البته در اغلب موارد بعد از عمل زیبایی بینی نیازی به بستری شدن  و گذراندن شب در بیمارستان نیست. عمل ترمیمی بینی (جراحی بینی مجدد) بر روی بیمارانی انجام می‌شود که قبلا یکبار جراحی بینی را انجام داده‌اند. این جراحی معمولا پیچیده‌تر از جراحی‌های دیگر است و طبیعتا از عمل زیبایی بینی هزینه‌ی بیشتری دارد.

محل زندگی شما نیز بر هزینه‌های جراحی تاثیرگذار است. هزینه‌ی عمل زیبایی بینی در شهر‌ها و مناطق مختلف، متفاوت است. هزینه‌ی جراحی در یک شهر بزرگ با هزینه‌های عمل زیبایی بینی در مناطق کوچک و کم‌جمعیت متفاوت است. حتی ممکن است در یک منطقه‌ی مشابه، دو بیمارستان یا کلینیک مختلف، هزینه‌های مختلفی را برای خدمات خود مطالبه کنند.

در نهایت، مهارت و تجربه‌ی جراح شما نیز در هزینه‌ی انجام عمل زیبایی بینی موثر است. یک جراح بسیار ماهر که سالهای طولانی تجربه در انجام جراحی زیبایی دارد، می‌تواند هزینه‌ی بیشتری را نسبت به یک جراح کم‌تجربه مطالبه کند. در این مورد، پرداخت هزینه‌ی بیشتر، ارزشش را دارد، چرا که یک جراح با تجربه و ماهر از بهترین تکنیک مناسب برای شما استفاده می‌کند و می‌تواند رسیدن به نتایج دلخواه شما را تضمین کند. توصیه ما این است که هرگز، صرفا بر اساس هزینه‌هایی که جراحان طلب می‌کنند، جراح خود را انتخاب نکنید، در غیر این صورت ممکن است از نتایج نهایی عمل زیبایی بینی خود ناراضی باشید.

در صورتی که پرداخت هزینه‌های عمل زیبایی بینی برای شما مشکل است، اغلب جراحان برای پرداخت هزینه‌های جراحی برنامه‌های مختلفی از جمله پرداخت هزینه به صورت اقساط دارند. شما می‌توانید در این مورد از جراح خود سوال کنید.

هزینه عمل زیبایی بینی: پوشش بیمه

در صورتی که شما عمل زیبایی بینی را برای اصلاح یک مشکل ساختاری در بینی خود انجام می‌دهید (مانند مشکل تنفسی به علت انحراف تیغه‌ی بینی)، ممکن است بیمه برخی از هزینه‌های عمل زیبایی بینی شما را پوشش دهد. حتما قبل از اقدام برای جراحی بینی با شرکت بیمه‌ی خود تماس بگیرید، چراکه در برخی موارد پرداخت هزینه‌ها تنها در صورتی انجام می‌شود که شما از قبل از شرکت بیمه خود مجوز دریافت کرده باشید.

در صورتی که عمل زیبایی بینی، صرفا به منظور زیبایی انجام می‌شود، اغلب شرکت‌های بیمه هیچ یک از هزینه‌های آن را متقبل نمی‌شوند. در صورتی که پرداخت هزینه‌ی عمل زیبایی بینی برای شما مشکل است، می‌توانید از جراح خود در مورد برنامه‌های خاص برای پرداخت هزینه مانند پرداخت به صورت اقساط ، سوال کنید.

انجام جراحی زیبایی بینی می‌تواند برخی هزینه‌های پنهانی دیگر نیز داشته باشید که در تخمین کلی هزینه‌ی جراحی لحاظ نمی‌شوند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • داروها
  • موارد مورد نیاز در دوره‌ی ریکاوری
  • آزمایشات خون و معاینات پزشکی قبل از انجام جراحی زیبایی بینی
  • هزینه‌ی جلسه‌ی مشاوره با پزشک. برخی از پزشکان برای جلسه‌ی مشاوره اولیه هزینه دریافت می‌کنند و برخی دیگر هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. ممکن است در صورتی که شما تصمیم به انجام جراحی بگیرید، بتوانید هزینه‌ی جلسه‌ی مشاوره را جزء هزینه‌های کلیجراحی زیبایی بینی بیاورید.

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی